Sjung om studentens lyckliga dagar (lite i förskott och lite på låtsas)

Hej blogg. Hej ingen som läser.

Jag funderar ibland på att börja skriva igen. Men. Det förblir ofta en tanke. Stannar i huvudet. Som jag skrivit ungefär tusens triljoner gånger innan så har min hjärna bestämt sig för att sätta stopp för orden innan de når tangenterna och kommer ut som en text på skärmen. Så. Jag får väl se hur det blir med den funderingen denna gång. Om jag börjar skriva lite då och då igen. Eller. Om nästa inlägg kommer om sisådär en månad ungefär, med ett liknande innehåll som detta.

Hur som helst. Färdigskrivet om det.

Idag är det mösspåtagning. Jag har ingen aning om vad det innebär. Bara att det har någonting med studenten att göra och att vi ska ha mössorna med till skolan. Och att vi ska sätta på oss dom såklart, det hörs ju på ordet - mösspåtagning. (;

Ikväll bär det av till kusinerna som den släktliga traditionen säger (konstig formulering där, men jag tror man förstår innebörden). Vi ska se på majbrasa, fika och umgås ungefär. Imorgon är det kalas och efter det hem och fira första maj tillsammans med E och hur den dagen utformar sig återstår att se.

Nu måste jag nog sluta skriva. Har en del att fixa innan bussen ska ta mig till skolan. Men. jag ska nog faktiskt börja skriva lite oftare. Jag tycker ju om det. Och. Jag har ganska mycket i huvudet som jag vill sätta ord på. Så. Jag hoppas att det där stoppet försvinner och att jag ska kunna skriva så som jag vill igen. Haha, nu lät det ungefär som världens problem, men jag menar.. Ja, vad menar jag? Att jag ska börja skriva lite då och då igen, att jag vill att jag ska göra det.

Något sådant. Punkt. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0